2016 yılında 31.7 milyar mobil oyun indirildi  - Haberler - indir.com

2016 yılında 31.7 milyar mobil oyun indirildi

Tahmini Okuma Süresi : 2 ' 17 ''   Yayınlanma Zamanı : 2017-04-17 16:10:00
Editör : Duygu Darılmaz
Kategori : Donanım

Geçtiğimiz yıl içerisinde birçok oyun piyasaya sürüldü ve oyun severler tarafından bu oyunlardan en sevilenler ve beğenilenler satın alındı. 2016 yılı içerisinde indirilen oyunların sayısı da birkaç gün önce paylaşıldı. Gelen bilgiler, Netmarble EMEA Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz tarafından verildi. Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı'nda mobil oyun sektöründe oyunların indirilme oranlarıyla alakalı bilgi verdi. Verilen bu bilgilere göre, 2016 yılı boyunca mobil oyun sektöründe 41 milyar dolarlık bir ciroya ulaşıldı. Paylaşılan bu cironun, Hollywood'u geride bıraktığı söylendi.

Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz tarafından, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı'nda verilen bilgilere bakıldığında, mobil oyun sektörünün oldukça güçlendiği görüldü. Şenyüz; 'Oyuna mı Geldik' Mobil Dünya'nın Oyun Gerçekleri' başlıklı sunumunda, Türkiye'deki mobil oyun sektörünün 2011 yıllarında değişmeye başladığını söyledi.  Şenyüz sözlerine şöyle devam etti; '7 milyar dolarlık sektör iken 2016 yılı 41 milyar dolar ile bitirdi. Yüzde 485 büyüme elde etti, tabi bu büyümeyle mobil oyun dünyanın en büyük oyun segmenti haline geldi. Dünyanın en çok kazanan aplikasyon ' uygulamalarına baktığımızda, 2017 şubat ayında en çok kazanan uygulama sıralamasında 10 uygulamanın 9'u oyun. Diğeri Netflix olmuş. Gelecek ay başka bir marka olabilir. İlk 50 aplikasyona baktığımızda da 47'sinin oyun. 41 milyar dolarlık pazar demek 31.7 milyar oyun indirme demek 2016 yılında. Dünya nüfusuna böldüğümüzde dünyada kişi başına 6-7 oyun indirme olduğunu görebiliriz. Bu oldukça ciddi bir rakam.'

Aras Şenyüz'ün verdiği bilgilere göre, 2013 yılında mobil oyun sektörünün cirosu 40 milyar dolardı. 2016 yılıyla 2013 yılı karşılaştırıldığında, ortaya  yüzde 372'lik bir büyüme oranının çıktığı görüldü. Aras Şenyüz 2017 yılı için de; 'Louis Vuitton, Japonya'da Final Fantasy ana karakterini marka elçisi olarak kullandı. Markalar artık mobil oyunlarla hedef kitlesiyle nasıl bir araya geleceğinin yollarını arıyor. Bunun için projeler üretiyor. Netmarble Türkiye'de benzer hedef kitle marka pazarlama iletişimi çalışmalarını büyük markalarla hayata geçirdik. 2017 yılı mobil oyunların daha da yükseleceği ve adını daha sık duyacağı bir kavram olacak. 2017 yılı mobil oyun yılı olacak.' diye konuştu.





PAYLAŞ